لوله بازكني لوله بازكني .

لوله بازكني

علت گرفتگي لوله هاي فاضلاب و روش لوله بازكني با دستگاه تراكم هوا

گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب مي‌تواند به دلايل مختلفي اتفاق بيفتد. در ادامه به برخي از اصلي‌ترين علل گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب اشاره مي‌كنم:

تجمع چربي و رسوبات: استفاده مداوم از چربي و روغن در آشپزخانه و حمام مي‌تواند باعث تجمع چربي و رسوبات در ديواره‌هاي لوله‌هاي فاضلاب شود.

اندازه‌ي نامناسب لوله‌ها: در برخي موارد، استفاده از لوله‌هاي با قطر كوچك‌تر از استانداردها مي‌تواند باعث گرفتگي لوله‌ها شود.

آشغال‌ها و جسم‌هاي بزرگ: برخي از آشغال‌ها و جسم‌هاي بزرگ مانند پوشك‌ها، دستمال‌هاي بهداشتي، مواد غذايي و غيره مي‌توانند در لوله‌هاي فاضلاب گير كنند و باعث گرفتگي شوند.

ريشه‌هاي درختان: ريشه‌هاي درختان كه در نزديكي لوله‌هاي فاضلاب قرار دارند، مي‌توانند به دنبال آب موجود در لوله‌ها بگردند و با فرو رفتن در لوله‌ها، آنها را گرفتگي كنند.

براي بازكردن لوله‌هاي فاضلاب با استفاده از دستگاه تراكم هوا (همچنين با نام "تراكم هوا پيستوني" يا "پمپ تراكم هوا")، مراحل زيرانجام ميشود:

آب لوله‌هاي فاضلاب را خالي كنيد: قبل از شروع هرگونه كاري، آب را قطع كنيد. اينكار باعث جلوگيري از بروز شلوغي و خروج آب اضافي خواهد شد.

قرار دادن دستگاه تراكم هوا در لوله: دستگاه تراكم هوا را در ناحيه‌اي از لوله‌هاي فاضلاب قرار دهيد كه بيشترين گرفتگي را دارد يا در نزديكي نقطه بندي قرار دارد.

ايجاد فشار هوا: دستگاه تراكم هوا را روشن كنيد و فشار هوا را افزايش دهيد. اين فشار هوا مي‌تواند باعث لغزش آشغال‌ها و جسم‌ها در داخل لوله‌ها شود و گرفتگي را برطرف كند.

تكرار و جابجايي دستگاه: در صورت لزوم، دستگاه تراكم هوا را به محل‌هاي ديگري از لوله‌هاي فاضلاب منتقل كنيد تا گرفتگي در نقاط ديگر نيز برطرف شود.

 

بررسي عملكرد: بعد از استفاده از دستگاه تراكم هوا، لوله‌هاي فاضلاب را بازبيني كنيد تا اطمينان حاصل شود كه گرفتگي برطرف شده است. در صورت لزوم، مراحل قبلي را تكرار كنيد.

توجه داشته باشيد كه در صورتي كه با استفاده از دستگاه تراكم هوا نتيجه‌اي به دست نياوريد، بهتر است از خدمات يك تكنسين حرفه‌اي لوله بازكني استفاده كنيد. همچنين، براي جلوگيري از گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب مي‌توانيد از روش‌هاي منظم پاكسازي لوله‌ها و استفاده از مواد شيميايي ضد تجمع چربي استفاده كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۸:۰۴ توسط:مدير موضوع: نظرات (0)